söndag 4 mars 2018

Lien bjöd idag de 207 startande på hårt motstånd!

Det var många år sedan Lien uppträdde på det här sättet. Isen, föret och vädret var det inget fel på men abborrarna hade bestämt sig (?) för att knipa igen. Det är 45:e årgången av Cancertävlingen och fisket gick att känna igen för oss som var med på 80-talet. Hade man 1,5 - 2 kg vid halvtid hade man segervittring! Det var bara att kämpa vidare och tro på platsen och utrustningen. Totalseger på 4 kg var inte ovanligt! Jag fick en flashback idag!

Det stora deltagarantalet (207=rekord?) gjorde att de platser som gav fisk i början snart dog ut. Borrarna blev väldigt svårflörtade och slutade helt enkelt att nappa! Jag gjorde några kortare utflykter från mitt startområde, men efter 2 timmar (halva tävlingstiden kvar!) gick jag tillbaka till det nu folktomma området, med massor av borrade hål. Plockade bra i gamla hål på 1,5 till 2,5 meter. Precis som förr i tiden. Det går inte att stressa på Lien! Det är därför jag gillar sjön.

SFK Baltzar, med Jerry Isaksson som tävlingsledare, ska ha all heder till en riktigt bra genomför tävling. Snabb invägning och en lång men smidig prisutdelning. Bra jobbat!

Totalsegern gick till Jimmy Nyhlén, FK Jokers. Han vägde in 4,7 kg. Jokers vann två klasser till, DV genom "omöjliga" Birgitta Gustafsson, 2,5 kg, samt ÄDV genom Christina Carlsson, 2,4 kg. Själv kunde jag inte upprepa förra årets vinst i ÄHV. Kom 2:a i år. Saknade nog någon eller några större abborrar i min fångst. Fick ändå med oss hem några fina matfiskar. Tack för det frugan Lisbeth och arrangören!

Resultatlista kommer snart på SFK Baltzars hemsida. Du hittar länken till höger.

Bra organisation!




Perfekt startplats. Mitt på sjön.
Två extremt duktiga pimpelrävar, som sprang ifrån fisken.
Andreas Möller och Jesper Dyberg fick inga poäng idag
i Pimpelsport Cup. De är till synes glada ändå.

Vår Christer Hagström lyfter sin vinst och
demonstrerar för bättre väder och fiske! 

Vinnande laget i dag på dryga 9 kg. Ett mixat lag från Rimforsa FK och SFK Firren.
Fr v Daniel Danieluk, Daniel Molin samt Erik Karlsson. Grattis!

Segraren i ÄHV-klassen Evert Karlsson, Åtvidaberg. 

Segraren i DV, Birgitta Gustafsson, FK Jokers ska hem och bädda
ner sambon Hagström!

Ettan och tvåan i ÄDV-klassen,
Cristina Carlsson och Lisbeth Borg, FK Jokers

Segraren i HV-klassen, Hans Werner 

Tänka att lite fisk kan göra en liten pojke så glad!
Algot med pappa Patrik Carlsson fick hämta ett fett pris! 
Dagen bästa resultat.
Totalsegrare Jimmy Nyhle´n, FK Jokers


Inga kommentarer: