söndag 21 februari 2016

Det är inte lätt att vara profet i sin egen klubb!

På vägen till invägningen var jag ganska nöjd med min fångst. Jag kände att den var klart över 9 kg. Kanske närmre 10 kg. Med vis av tidigare KM, så kunde jag inte ha några större förväntningar då jag tävlar mot några av landets bästa mängdfiskare. Igår t ex vann Christer Hagström totalen på Ämmern, med ett fantastiskt fiske och han vägde in 14.425 gram. Hans Agné var god tvåa i HV-klassen på över 11 kg. Stefan Holst gick som vanligt "varvet runt" på Åländern idag och han brukar slå till på våra KM som siste man vid invägningen med en segervikt.

Jag funderade på ingång kring detta och rubriken på dagens rapport var klar innan jag kom iland.

Nu gick det ändå vägen och undertecknad vann till slut! Åländern bjöd på väldigt varierat fiske, vilket kan avläsas i resultatlistan. Själv hade jag kontakt hela tiden, men första 1,5 timmarna var extremt bra fiske för mig. Hade cirka 5 kg redan då. Fick sedan jobba lite mer för varje hål och abborre. Bästa fiskedjupet var 1,5 till 2,5 meter. Jag höll mig vid en vassbänk, och fick fisk utanför, mitt i och innanför vassen! Snittstorleken uppskattar jag till 30-35 gram.
Klubbmästare 2016 Borg flankeras här av 2:an Stefan Holst (t v)
och 3:an Hasse Esebring (t h).
Resultat FK Jokers KM på Åländern/Svenmyra.
1. Björn Borg, 9.830 gram 2. Stefan Holst, 9.600 3. Hans Esebring, 8.070 4. Christer Hagström, 7.920 5. Jimmy Nyhlen, 6.820 6. Anders Törnström, 6.395 7. Patrik Carlsson, 5.850 8. Claes Lundqvist, 5.720 9. Hans Agné, 5.380 10. Birgitta Gustafsson, 4.120 11. Björn Svensson, 3.430 12. Christina Carlsson, 2.920

Inga kommentarer: